Het Nederlands straatbeeld werd sinds mens en heugenis bepaald door prachtige bedrijven en locaties die dagelijks de consument wisten te boeien.

Retailbedrijven verkopen tenslotte mooie en kwalitatief hoogwaardige producten, weet ook de consument. Of het nu gaat om meubels, keukens, elektronica, schoenen, kleding of foodbedrijven als bakkers, vis- speciaal zaken, delicatessenwaren of groenteboeren, een ieder draagt bij aan een prettige winkelbeleving. Maar wat is veranderd?

Wij helpen U zich verder te onderscheiden, nieuwe klanten aan te boren en meer te verkopen bij bestaande klanten!

 

Hoewel Retailbedrijven vaak jarenlange ervaring (productkennis, vakkennis) inzetten om consument zo goed mogelijk te bedienen, merken ook zij dat de concurrentie moordend is.

Een herkenbaar beeld is dan ook dat er flink geconcurreerd wordt op de prijs. Echter, concurreren op de prijs is een zeer riskante strategie, weet ook de ondernemer: “maar wat moet ik dan?” is een veelgehoorde opmerking. Dan heeft men vandaag de dag ook nog eens te maken met een verschuiving naar het cross-channel consumentengedrag richting het internet, staan de prijzen onder druk en is de kopende klant van de eind jaren ’90 vandaag de dag een kijkende, vrijblijvende en twijfelende klant geworden.

Een logisch gevolg is dan ook dat veel ondernemers (bedrijven) het als lastig ervaren hun commerciële invloed (terug) te pakken. Maar hoe komt dit nu?

De reden (oorzaak en gevolg) hiervan is dat zij door ‘de bril’ van de klant gezien steeds meer op elkaar zijn gaan lijken, tenslotte, een paar merkschoenen is vaak bij meerdere bedrijven te koop!

Koedam & Koedam Retail

Koedam & Koedam stelt de structurele verbetering van uw verkooporganisatie centraal. Dit doel wordt bereikt op basis van trainen in onderscheidend persoonlijk vertrouwen en dus gunning in samenhang met een krachtige op het afronden van orders gerichte structuur binnen het verkoopproces.

Commerciële gedragsverandering zet uw Retailbedrijf weer op de kaart!

 

 

 

Bekijk onze trainingsprogramma’s
Een greep uit onze referenties:

 

Woonplaza

 

Drukwerk

Neem contact met ons op!

Training en advies om organisaties (op commercieel gebied) beter te laten presteren!