De noodzaak van persoonlijke vertrouwensrelaties
Bedrijven met hoogwaardige producten en diensten ervaren dat profileren in de markt steeds lastiger wordt, omdat zij door de bril van de klant steeds meer op elkaar lijken en door prijsstelling geen substantieel onderscheid meer bereiken.
Vertrouwen is een essentieel element dat niet meer op uitsluitend functionele gronden wordt gemeten, maar meer en meer bepaald wordt door de persoonlijkheid van de Verkoper of Accountmanager.
Gevoelens van vertrouwen worden op persoonlijkheidsgronden slechts voor een gering deel binnen relaties en prospects opgewekt, omdat dit natuurlijk vertrouwen te vaak afhandelijk is van de toevallige ‘’klik’’ tussen Verkoper, Accountmanager en klant.
Bij het merendeel van de contacten met prospects en relaties ontstaat deze ‘’klik’’ niet of in mindere mate. Dit heeft als gevolg slechts zeer oppervlakkige en neutrale contacten die gebaseerd zijn op vooroordelen of ingestudeerde typologieën.
Koedam & Koedam B2B
Wij zijn gespecialiseert in het optimaliseren van commerciële veranderingsprocessen en het implementeren van de Commercial Attitude die daarbij centraal staat. Van directie tot projectleider, technicus, salesmanager, accountmanager.
Commerciële gedragsverandering is een noodzaak!
Bekijk onze trainingsprogramma’s